در حال بارگذاری ...
سیّد حسن حسینی کارگردان معرفی شده از البرز در گفتگو با ایران تئاتر:

جشنواره فجر همایش بزرگ هنرمندان تئاتر کشور است

سیّد حسن حسینی: جشنواره فجر همایش بزرگ هنرمندان تئاتر کشور است. البته در اصل همه ظرفیت تئاتر کشور نیست. در طول سال آثار خیلی خوبی در شهرستانها و استانهای غیر از تهران تولید می شود که فرصت حضور در جشنواره فجر را نمی یابند و نمیشود به طور قطع گفت که تمام ویترین تئاتر یک سال کشور مختص میشود به جشنواره تئاتر فجر.

سید حسن حسینی متولد بهمن ۱۳۶۲ دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. او که از سال ۱۳۸۳ وارد حوزۀ تئاتر شده است،امسال با نمایش «نشونی» به نویسندگی جواد اسماعیلی در دهمین جشنواره استانی البرز حضور داشته و با این نمایش موفق به کسب پنج تندیس و رتبه اول در بخشهای کارگردانی،نویسندگی،طراحی صحنه و لباس و آهنگسازی،و دو جایزه بازیگری دوم زن و سوم مرد گردید و در نهایت به عنوان اثر برگزیده به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شد. به بهانۀ معرفی نمایش «نشونی» به کارگردانی سید حسن حسینی،به دبیرخانۀ چهلمین جشنوارۀ تئاتر فجر، خبرنگار ایران تئاتر از البرز گفتگویی با این کارگردان انجام داده که در ادامه می‌خوانید: 


انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را قبال ارتقا تئاتر استانتان سنگین کرد یا خیر؟
اینکه عناوین کسب شده ایجاد اعتبار می کند شکی نیست. ولی بیشتر از ایجاد اعتبار، ایجاد مسئولیت می کند. چرا که با کسب این عناوین انتظار مخاطبان گروه ما بیشتر می شود و از این پس باید بتوانیم آثار با کیفیت تری تولید کنیم. همان طور که همیشه و در سالهای گذشته هم نگاهمان به بالا بردن کیفیت کارهایمان بوده و به لطف خدا در مسیر یاد گیری و رشد قرار داشته و داریم..

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می کنید؟

جشنواره فجر همایش بزرگ هنرمندان تئاتر کشور است.البته در اصل همه ظرفیت تئاتر کشور نیست.در طول سال آثار خیلی خوبی در شهرستانها و استانهای غیر از تهران تولید می‌شود که فرصت حضور در جشنواره فجر را نمی‌یابند و نمیشود به طور قطع گفت که تمام ویترین تئاتر یک سال کشور مختص میشود به جشنواره تئاتر فجر. ولی به هر حال،این جشنواره به دلیل پوشش خبری گسترده و حضور بسیار زیاد هنرمندان شاخص،فرصت بسیار عالی برای گروه‌های شهرستانی است که بتوانند خودشان را بیشتر در معرض دید مخاطبان تخصصی تئاتر قرار بدهند.

اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردید در زمان حضور چه مطالباتی دارید؟
در صورت حضور در جشنواره فجر،انتظار دارم تمامی متولیان و مسئولین فرهنگی استان از نماینده خودشان در این جشنواره حمایت همه جانبه داشته باشند تا گروه فقط به فکر بالا بردن کیفیت اجرا باشد و اسیر مسائل مختلف حاشیه‌ای نشود.
استان البرز همیشه به عنوان یکی از قطب‌های فعال و شاخص در تئاتر کشور حضور داشته و امیدوارم امسال،در چهلمین دورۀ جشنوارۀ تئاتر فجر،نمایندگان تئاتر استان حضور داشته باشند.ولی واقعا امکانات سخت افزاری استان به هیچ عنوان جواب گوی تعداد بالای هنرمندان شاخص تئاتر این استان و شهرستانهای آن نیست و باید برای بهبود وضعیت موجود به فکر راه چاره بود. در مورد اولویتها و مطالباتم در زمان حضور در جشنواره نیز باید به حضور در کارگاه‌های آموزشی اشاره کنم. چون مسئله‌ی یادگیری در هر مقطعی برای همۀ هنرمندان تئاتر در اولویت قرار داشته و میتواند کمک خیلی خوبی برای پیشرفت شرکت کنندگان در این رویداد باشد. در پایان درخواست دیگری که دارم این است که حتما فرصتی فراهم شود تا همه گروه‌ها بتوانند از آثار هنرمندان دیگر دیدن کنند.




نظرات کاربران